1 2 3 4 5

Na pohybel noworocznym postanowieniom!

Noworoczne postanowienia zasypują nasze głowy już od grudnia. Nowy rok to – w teorii – doskonała okazja ku temu, żeby coś odmienić. Obiecujemy sobie wiele – rzucanie nałogów, zdrowszy tryb życia, nowa dieta, mądrzejsze zakupy, oszczędzanie na wakacje i wiele, wiele innych. A w praktyce? W praktyce 95% postanowień nigdy nie zostaje zrealizowanych. Co gorsza, stają się źródłem niemałych frustracji.

Jak się ubrać do biegania zimą?

Wielu biegaczy amatorów chowa zimą buty do biegania głęboko do szafy i przerzuca się na inne dyscypliny, sądząc, że bieganie zimą to żadna przyjemność. Są jednak tacy, którzy właśnie podczas mroźnych, śnieżnych zim, czerpią z biegania najwięcej radości. I to do nich kierujemy dzisiejsze kompendium.

Zimowe bieganie ma wiele plusów. Upał nie daje się we znaki, powietrze jest przyjemnie rześkie, a pod nogami skrzypi śnieg. Ludzi na ścieżkach jest zdecydowanie mniej, a trening – w kontekście obniżonego zimą nastroju i braku energii – dosłownie dodaje skrzydeł.

Do biegania zimą trzeba się jednak odpowiednio przygotować. Nieodpowiednie ubranie może w takim przypadku bowiem, wywołać bardzo dotkliwe i poważne konsekwencje. Przygotowaliśmy dla was pełne zestawienie tego, co podczas zimowych biegów powinniście posiadać.

Pieczywo – wróg czy przyjaciel?

Moda na zdrowe odżywianie ma się świetnie. I bardzo dobrze, bo nieświadome wrzucanie do żołądka byle czego bywa katastrofalne w skutkach. Uważne jedzenie, zwracanie uwagi na zawartość sklepowego koszyka i skład wybieranych produktów, jest bardzo ważne.

Ważne jest także unikanie pustych kalorii, dostarczanie organizmowi dobrego paliwa i świadomość tego, co szkodzi, a co nie. Dziś przyglądamy się produktowi, który jeszcze niedawno gościł na każdym polskim stole i bez którego wielu nie wyobrażało sobie śniadania lub kolacji. Produktowi, który ostatnimi czasy trochę nabroił i nieco zepsuła mu się opinia. Produktowi, który przez wielu został wyeliminowany z diety z powodów zdrowotnych oraz dietetycznych. Pieczywo, oto nasz dzisiejszy bohater.

Zimowe spowolnienie, czyli wszystko zgodnie z naturą

Brak światła, krótki dzień, zimno - są nieodłącznymi atrybutami zimy. Zegar biologiczny człowieka w naturalny sposób się do nich przystosowuje, zmieniając wewnętrzny rytm. Jak zachowuje się organizm i czy da się z tym coś zrobić?

Objawem zmiany rytmu zimą jest zwykle senność i ospałość, mniejsza energia, spadek koncentracji, większy głód – wszystko to oczywiście osobnicze i indywidualne. Niemniej, zegar biologiczny każdego z nas zimą zwalnia.

10 pomysłów na prezenty dla aktywnych

Gorączka przedświątecznych zakupów to czas, w którym każdy dwoi się i troi, aby kupić najbliższym udane podarunki. Podrzucamy garść inspiracji prezentowych dla sportowców i miłośników aktywnego stylu życia.

Kup prezenty z wyprzedzeniem

Bardzo często kupujemy świąteczne prezenty w ostatniej chwili. Efekt prokrastynacji w tym przypadku skutkuje jednak często słabymi wyborami. Bliscy otrzymują prezenty zdublowane lub sztampowe, które akurat trafiły w ręce kupującego przypadkiem i na ostatni gwizdek.

Znacznie lepsze są trafione podarki, przemyślane, kupione szczerze z myślą o radości obdarowywanego. Ponadto, kupowanie ich tuż przed świętami, to także o wiele większy wydatek. Ceny windują w górę, a i wybór bywa wówczas już znacznie mniejszy. Na koniec – znajdując argumenty za rozsądnym planowaniem – wiadomo, jak wielkie szaleństwo ogarnia sklepy tuż przed świętami – kto chciałby się pakować w kilometrowe kolejki?

Minusy? Brak. Nie ma żadnych racjonalnych przesłanek, aby gwiazdkowe prezenty zostawiać na końcówkę grudnia.

Skoro wiadomo już, że warto jednak wcześniej, sprawdziliśmy jak kupować, co wybierać oraz – co ważniejsze – kiedy się za to zabrać, żeby sprawić radość, spełnić prezentowe marzenia i nie wydać przy tym fortuny?

Wspomóż swój sukces – wstawaj jak najwcześniej!

Bill Gates, Oprah Winfrey – to tylko dwa przykłady ludzi sukcesu z wielkiego świata, którzy rozpoczynają swój dzień o świcie – jeszcze przed 6:00. Czy ich szczęście i wypracowane pozycje życiowe są następstwem trybu życia? Sprawdźmy wpływ nawyków na osiągnięcia…

Wg wszystkich dostępnych badań, sposób rozpoczęcia dnia ma kluczowe znaczenie dla jego dalszego przebiegu. Chaos, pośpiech, bezładna bieganina w pędzie do pracy ze stygnącym kubkiem kawy w dłoni, nie sprzyja ani dobremu samopoczuciu, ani kumulacji energii, ani skupieniu nad zadaniami do wykonania. Nerwowy nastrój wpływa na człowieka w jednoznacznie destabilizujący sposób.

Jak poprawić odporność jesienią?

Pory roku zmieniają się nieuchronnie, a każda z nich zaskakuje czymś innym. Piękna, polska złota jesień jest bez wątpienia jedną z bardziej czarujących - choć dni są już krótkie, to wielobarwny krajobraz spadających liści, skutecznie osładza ów mrok. Jesień kojarzy się jednak z czymś jeszcze… Obniżeniem odporności i plagą przeziębień.

Poznaj top 10 naturalnych sposobów na poprawienie odporności jesienią – dla małych i dużych.

Wszystko co powinieneś wiedzieć o maratonie – czyli największy bieg w pigułce

Maraton to bieg na dystansie 42,195km. Skąd wzięła się ta nierówna liczba? Jaka jest historia maratonów w Polsce i na świecie? Kto przebiegł je najszybciej? Na jakie imprezy biegowe warto się wybrać, żeby biegać w blasku fleszy i reflektorów? Te i kilka innych ciekawostek na temat maratonów znajdziecie w naszym artykule.

Planujesz wyjazd w góry? Dobierz buty trekkingowe do swoich potrzeb.

Wyprawy outdoorowe w góry, to wspaniały pomysł na aktywność, cudowne widoki i niezapomniane doznania. Wymagają jednak dobrych, sprawdzonych butów. Za chwilę opowiemy o tym, dlaczego to takie ważne i jak dobrać odpowiednie buty pod kątem planów.

1 2 3 4 5