Regulamin programu lojalnościowego
ROZDZIAŁ 1. POSTANOWIENIA OGÓLNE I DEFINICJE
- Regulamin określa zasady i warunki świadczenia usług w ramach Programu lojalnościowego dla Użytkowników Sklepu funkcjonującego pod adresem www.sportroom.pl, w tym prawa, obowiązki i warunki odpowiedzialności Usługodawcy i Użytkownika. Regulamin zawiera także informacje, do których przekazania Konsumentowi zobowiązany jest Usługodawca zgodnie z obowiązującymi przepisami, w tym ustawą z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta (Dz.U.2019.134 t.j. ze zm.).
- Podstawowe definicje
- Regulamin: niniejszy Regulamin Programu Lojalnościowego;
- Usługodawca lub Organizator: SPORTROOM Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp. k. z siedzibą ul. Jaracza nr 72A, lok. 10, 90-251 Łódź, NIP 7282390032, REGON 472861618, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego, prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Łodzi - Śródmieścia w Łodzi, Wydział XX KRS, pod numerem KRS 0000456138;
- Użytkownik lub Uczestnik: pełnoletnia osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, ale mogąca we własnym imieniu nabywać prawa i zaciągać zobowiązania, która jest uczestnikiem Programu. Użytkownik to także Konsument, jeśli w danej kwestii brak oddzielnych postanowień w stosunku do Konsumenta;
- Konsument: Użytkownik będący osobą fizyczną dokonującą z Usługodawcą czynności prawnej, niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową;
- Program - Program Lojalnościowy dla Użytkowników Sklepu;
- Usługa Elektroniczna - usługa w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. 2017.1219 t.j. ze zm.), świadczona drogą elektroniczną przez Usługodawcę na rzecz Użytkownika za pośrednictwem Serwisu;
- Sklep: Usługa elektroniczna, Sklep internetowy, prowadzony przez Usługodawcę pod adresem internetowym sportroom.pl;
- Konto - Usługa Elektroniczna, oznaczona indywidualną nazwą (loginem) i hasłem podanym przez Użytkownika, zbiór zasobów w systemie teleinformatycznym Usługodawcy, w którym gromadzone są m.in. dane dotyczące Programu.
- Regulamin dostępny jest na stronie internetowej Serwisu w sposób umożliwiający Użytkownikowi jego pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie jego treści. Na żądanie Użytkownika Regulamin jest także udostępniany w taki sposób, który umożliwia pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie jego treści za pomocą systemu teleinformatycznego, którym posługuje się Użytkownik (np. pocztą elektroniczną).
- Warunki dotyczące dokonywania zakupów i korzystania ze Sklepu zawarte są w Regulaminie Sklepu Internetowego pod adresem: https://sportroom.pl/Regulamin-cterms-pol-18.html.
ROZDZIAŁ 2. INFORMACJE DODATKOWE
- Dane do kontaktu z Usługodawcą: adres: Łódź 90-251, ul. Stefana Jaracza 72A/10, e-mail: sklep@sportroom.pl
- Użytkownik powinien zapoznać się z Regulaminem.
- Udział w Programie jest dobrowolny.
- Umowa dotycząca Programu jest zawarta na czas korzystania z Programu i nie będzie podlegać automatycznemu przedłużeniu. Minimalny czas trwania zobowiązań Konsumenta wynikających z umowy to czas korzystania z Programu. Korzystanie z Programu przez Konsumenta nie łączy się z obowiązkiem złożenia kaucji lub udzielenia innych gwarancji finansowych.
- Usługodawca nie ma obowiązku i nie stosuje kodeksu dobrych praktyk, o którym mowa w art. 2 pkt 5 ustawy z dnia 23 sierpnia 2007 r. o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym (Dz.U. 2017.2070 t.j. ze zm.).
- Istnieje możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń w stosunkach prawnych z Konsumentami, w tym możliwość rozwiązywania sporów drogą elektroniczną za pomocą platformy ODR (online dispute resolution), dostępnej pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
ROZDZIAŁ 3. PROGRAM LOJALNOŚCIOWY
§ 1. Zasady ogólne
- Program jest programem lojalnościowym skierowanym do Uczestników, posiadających Konto w Sklepie, i działającym na terenie Rzeczypospolitej Polskiej.
- W ramach Programu, w zamian za zakupy dokonane w Sklepie Uczestnikowi przyznawane są punkty, które podlegają wymianie na korzyści określone przez Organizatora.
- Usługodawca ma prawo stosować inne sposoby premiowania Uczestników za dokonywane zakupy w Sklepie, w tym w formie okresowych promocji lub innych akcji adresowanych do Uczestników.
§ 2. Zasady zbierania punktów
- Warunki udziału w Programie
- posiadanie Konta w Sklepie;
- akceptacja Regulaminu.
- Datą przystąpienia do Programu jest data dokonania wszystkich lub ostatniej z czynności, o których mowa w punkcie 1.
- Udział w Programie jest bezpłatny.
- Uczestnik otrzymuje punkty automatycznie za każdy zakup w ramach Sklepu na zasadzie Uczestnik otrzymuje 1 punkt za każde wydane 5 zł. Organizator nie wprowadza wymogu zachowania minimalnej wartości zamówienia dla otrzymania punktów.
- Do kwoty podlegającej przeliczeniu na punkty wliczana jest cena towaru. Nie są wliczane koszty dostawy towaru ani inne kwoty. W przypadku ceny z rabatem do kwoty podlegającej przeliczeniu na punkty wliczana jest cena po rabacie.
- Punkty przypisane są do Konta Uczestnika w ciągu 14 dni od dnia złożenia zamówienia, a ich właścicielem jest Uczestnik.
§ 3. Zasady korzystania punktów
- Uczestnik może przeznaczyć zebrane punkty na kolejne zakupy w przeliczeniu każde 10 punktów to 1 zł do wydania.
- Uczestnik decyduje o terminie skorzystania z punktów celem uzyskania rabatu w Sklepie, z zastrzeżeniem punktu 9 poniżej. Chęć skorzystania z rabatu za punkty Uczestnik deklaruje na etapie składania zamówienia w Sklepie.
- Uczestnik może wymienić punkty na bony o wartości: 20 zł (za 200 pkt), 30 zł (za 300 pkt) i 40 zł (za 400 pkt).
- Rabat za punkty może być udzielony niezależnie od wartości zamówienia. Organizator nie wprowadza minimalnej wartości zamówienia dla możliwości skorzystania z punktów.
- Nie ma możliwości zamiany punktów na pieniądze (gotówkę lub przelew do Uczestnika).
- Rabat udzielany jest od wartości zamówienia (ceny towarów) i nie dotyczy kosztów przesyłki ani innych opłat.
- W przypadku wartości zamówienia wyższej niż wartość rabatu za punkty, Uczestnik zobowiązany jest do zapłaty pozostałej części należności zgodnie z warunkami regulaminu, o którym mowa w rozdziale 1 punkt 4. powyżej.
- W przypadku wartości zamówienia niższej niż wartość rabatu za punkty, nadwyżka rabatu przepada.
- Punkty są zwracane na konto Uczestnika w terminie 14 dni od dnia zaistnienia okoliczności to uzasadniającej.
- Uczestnik nie ma obowiązku korzystać z punktów.
§ 4. Obowiązywanie Programu
- Program jest prowadzony w ramach Sklepu do odwołania przez Organizatora.
- Organizator może zawiesić lub zakończyć Program w każdym czasie, z ważnej przyczyny, w tym
- zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa bezpośrednio związanych z Programem;
- zmiana profilu działalności Organizatora,
- zawieszenie lub zakończenie działalności gospodarczej przez Organizatora;
- wydanie prawomocnego orzeczenia lub decyzji przez sąd lub organ władzy publicznej w zakresie Programu, z których wynika obowiązek zakończenia działania Programu.
- Zawieszenie lub zakończenie Programu nastąpi za uprzednim powiadomieniem Uczestników drogą e-mailową (na adres e-mail podany w związku z udziałem w Programie), z wyprzedzeniem nie krótszym niż 30 dni.
- Uczestnik może w każdym czasie zrezygnować z udziału w Programie przez usunięcie Konta.
ROZDZIAŁ 4. ODPOWIEDZIALNOŚĆ
Z zastrzeżeniem odrębnych przepisów dotyczących Konsumentów, Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe wskutek korzystania z Programu przez Uczestników w sposób niezgodny z prawem lub Regulaminem.
ROZDZIAŁ 5. ODSTĄPIENIE OD UMOWY
- Odstąpienie od Umowy przez Usługodawcę lub Użytkownika będącego przedsiębiorcą może nastąpić na zasadach określonych w przepisach kodeksu cywilnego (Dz.U.2019.1145 t.j. ze zm.).
- Konsumentowi przysługuje prawo odstąpienia od umowy dotyczącej udziału w Programie w terminie 14 dni od dnia jej zawarcia. Informacje o odstąpieniu od Umowy przez Konsumenta zawarte są w pouczeniu o prawie odstąpienia. W przypadku skutecznego odstąpienia od umowy umowa uważana jest za niezawartą.
ROZDZIAŁ 6. PROCEDURA ROZPATRYWANIA REKLAMACJI
- Reklamacje dotyczące udziału w Programie Użytkownik powinien kierować do Usługodawcy w formie pisemnej na adres: Sportroom Sp. z o.o. Sp.k.; Łódź 90-251, ul. Jaracza 72A/10. Użytkownik może skorzystać z wzoru reklamacji dostępnej w Sklepie, ale nie jest to warunkiem rozpatrzenia reklamacji.
- Reklamacja powinna zawierać szczegółowy opis problemu i żądanie Użytkownika.
- Usługodawca zobowiązuje się rozpatrzyć reklamację Użytkownika w terminie 30 dni, a reklamację Konsumenta w terminie 14 dni. Jeżeli Usługodawca nie ustosunkuje się do reklamacji Konsumenta w terminie 14 dni, uważa się, że uznał ją za uzasadnioną.
- Jeśli reklamacja zostanie uznana, Usługodawca podejmie odpowiednie działania.
- Istnieje możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń w stosunkach prawnych z Konsumentami, w tym:
- możliwość rozwiązywania sporów drogą elektroniczną za pomocą platformy ODR (online dispute resolution), dostępnej pod adresem https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=PL;
- możliwość prowadzenia postępowania polubownego przed sądem powszechnym lub innymi organami.
ROZDZIAŁ 7. DANE OSOBOWE
- Administratorem danych osobowych Uczestnika Programu jest Organizator. Organizator wskazuje dane kontaktowe w sprawach ochrony danych osobowych sklep@sportroom.pl.
- Organizator wskazuje, że do realizacji umowy zawartej z Uczestnikiem Programu, której przedmiotem jest udział w Programie, niezbędne jest przetwarzanie przez Organizatora danych osobowych: imię i nazwisko, adres do korespondencji, datę przystąpienia do programu, nr telefonu, adres e-mail (dalej: "Dane osobowe").
- Dane osobowe są przetwarzane w celu realizacji Programu, tj.:
- naliczenie punktów;
- aktualizacja stanu konta Uczestnika Programu;
- dokonywanie korekt w zakresie punktów;
- wymiana punktów na rabaty;
- rozpatrywanie reklamacji;
- informowanie o zmianach Regulaminu;
- informowanie o zawieszeniu lub zakończeniu Programu;
- cele księgowe i rachunkowe.
- Podstawą prawną przetwarzania Danych osobowych przez Organizatora, o których mowa w pkt. 2 powyżej, w celu, o którym mowa w pkt. 3 powyżej, jest wykonanie umowy, której stroną jest Uczestnik Programu (art. 6. ust. 1. lit. b RODO).
- Dane osobowe mogą być udostępniane przez Organizatora podmiotom z nim współpracującym (odbiorcom) przy realizacji Programu zgodnie z Regulaminem, na podstawie umów powierzenia przetwarzania danych, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w zakresie ochrony danych osobowych, w szczególności podmiotom, których udział jest niezbędny do obsługi Programu (np. usługi informatyczne, usługi księgowe, doradcze lub prawnicze).
- Dane osobowe Uczestnika będą przechowywane przez okres trwania umowy, a po jej zakończeniu, przez okres niezbędny do ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony wzajemnych roszczeń oraz przez czas niezbędny do wywiązania się przez Organizatora z obowiązku prawnego.
- Każdy Uczestnik ma prawo żądać od Organizatora dostępu do swoich Danych osobowych, w tym uzyskania kopii danych posiadanych przez Organizatora, ma prawo również do sprostowania lub uzupełnienia swoich danych, jeśli okaże się, że są nieprawidłowe. Każdy Uczestnik Programu może również wystąpić do Organizatora z żądaniem usunięcia swoich Danych Osobowych, ograniczenia ich przetwarzania lub przeniesienia danych. Uczestnikowi przysługuje również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, w przypadkach określonych w RODO. Uczestnikowi przysługuje prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).
- Podanie Danych osobowych jest niezbędne do zawarcia i wykonania umowy, a ich niepodanie skutkuje niemożliwością zawarcia umowy
- Z chwilą ustania uczestnictwa w Programie, Organizator zaprzestaje przetwarzania danych osobowych Uczestnika w celach związanych z realizacją Programu. Powyższe nie dotyczy tych danych, które Organizator - pomimo zakończenia uczestnictwa w Programie - zgodnie z obowiązującymi przepisami ma prawo nadal przetwarzać dla celów podatkowych (w związku z korzyściami zrealizowanymi w ramach Programu), w celu rozpatrzenia reklamacji, dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami byłego Uczestnika.
ROZDZIAŁ 8. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- W sprawach nieuregulowanych Regulaminem zastosowanie mają odpowiednie przepisy powszechnie obowiązującego prawa.
- Wszelkie odstępstwa od Regulaminu wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.
- Sądem właściwym do rozstrzygnięcia sporu między Usługodawcą i Użytkownikiem będzie sąd właściwy według siedziby Usługodawcy. Sądem właściwym do rozstrzygnięcia sporu między Usługodawcą i Konsumentem będzie sąd właściwy według odpowiednich przepisów (tj. sąd właściwy według zasad ogólnych (sąd miejsca zamieszkania pozwanego) albo inny dogodniejszy dla Konsumenta (według art. 31-37 kodeksu postępowania cywilnego).